Moszkvában tavasszal az időjárás ellenére fagyos lesz a hangulat. Mindenk kedvenc csemegéje, a híres orosz fagylalt fogja okozni a problémát - illetve a hiánya. Azt már megszokták az édesszájúak, hogy a tavasz beköszöntével 7-8 %-kal megemelkedik a fagylalt ára, ez évek óta így történik, de idén 15 % feletti áremeléssel riogat Valerij Jelhov, a Fagylaltszövetség (igen, ilyen is van!) elnöke, aki az alapanyagok és az áram drágulásával magyarázza a fejleményeket.
Mindezeken túl Moszkvában magával a gyártással is bajok vannak. Tavaly 10 %-kal csökkent a fővárosban a termelés, az évtizedes múltra visszatekintő fagylaltgyártás egyik utolsó üzemét csak a gyárterület miatt vásárolták fel. A moszkvai utcakép megszokott részét képező fagylatkioszkok is rohamosan fogynak, a költségek megnövekedésén túl a városi túlszabályozás áldozatai lettek: tizenhat, néha egymásnak is ellentmondó szabálynak kell megfelelni a fagylaltárusoknak.
A piaci elemzések szerint az egyik legfőbb problémát az okozza, hogy az orosz piacról kiszorult külföldi versenytársak hiányában a helyi cégek elkényelmesedtek: a rosszul vagy egyáltalán nem kitalált márkák nehezen tudják megszólítani potenciális fogyasztóikat, akik egyre inkább helyettesítő termékekkel, ásványvízzel, sörrel oltják szomjukat. A fagylaltevési szokások is változóban vannak, lassan 8 % alá csökken a nyugati turisták megrökönyödését is kiváltó, ostyaszendvicsben tálalt tömbök vásárlási aránya, a pácikás jégkrémek vették át a vezető szerepet.
Mindezeken túl Moszkvában magával a gyártással is bajok vannak. Tavaly 10 %-kal csökkent a fővárosban a termelés, az évtizedes múltra visszatekintő fagylaltgyártás egyik utolsó üzemét csak a gyárterület miatt vásárolták fel. A moszkvai utcakép megszokott részét képező fagylatkioszkok is rohamosan fogynak, a költségek megnövekedésén túl a városi túlszabályozás áldozatai lettek: tizenhat, néha egymásnak is ellentmondó szabálynak kell megfelelni a fagylaltárusoknak.
A piaci elemzések szerint az egyik legfőbb problémát az okozza, hogy az orosz piacról kiszorult külföldi versenytársak hiányában a helyi cégek elkényelmesedtek: a rosszul vagy egyáltalán nem kitalált márkák nehezen tudják megszólítani potenciális fogyasztóikat, akik egyre inkább helyettesítő termékekkel, ásványvízzel, sörrel oltják szomjukat. A fagylaltevési szokások is változóban vannak, lassan 8 % alá csökken a nyugati turisták megrökönyödését is kiváltó, ostyaszendvicsben tálalt tömbök vásárlási aránya, a pácikás jégkrémek vették át a vezető szerepet.