HTML

Az oroszok már nincsenek a spájzban...

Minden, ami Oroszország - politika, gazdaság, társadalom, kultúra.
Rólunk bővebben: ars blogotica
Ide írhatsz nekünk
Legelkötelezettebb rajongóinknak: Facebook- és Iwiw-klub

Friss topikok

Címkék

abházia (6) abramovics (3) abszurd (5) agresszió (3) alekszij (3) alkohol (6) animáció (13) autó (3) british council (3) bulvár (3) bush (4) cccp (4) cenzúra (3) csecsenföld (4) déli áramlat (5) dél oszétia (8) demokrácia (5) elnök (3) elnökválasztás (8) energia (3) esterházy (3) eu (9) film (11) foci (5) gabona (3) gáz (35) gazdaság (29) gazprom (25) gázvezeték (8) gázvita (5) gorbacsov (5) grúzia (12) gyurcsány (5) háború (8) hodorkovszkij (4) hoki (3) infláció (4) interjú (3) irodalom (7) janukovics (3) jelcin (4) juscsenko (5) kampány (3) karácsony (4) karikatúra (6) kaszparov (3) kaukázus (6) kémkedés (3) képek (6) kína (3) költészet (3) korrupció (4) koszovó (5) kritika (3) kudrin (3) külpolitika (11) kultúra (25) kvn (4) leningrád (7) litvinyenko (3) magyar (3) medvegyev (70) mese (7) monopólium (3) montázs (3) moszkva (14) művészet (5) nabucco (4) nacionalizmus (3) nagy péter (3) nato (6) obama (3) olaj (12) oligarcha (4) oligarchák (3) olimpia (11) orosz (8) oroszország (6) orosz demokrácia (3) peking2008 (6) per (3) peresztrojka (3) poén (5) politika (6) programajánló (3) putyin (82) rajzfilm (4) roman abramovics (4) rotfront (3) rubel (5) sajtófigyelés (3) sajtószemle (8) sport (8) szaakasvili (3) szavazás (4) szavolszkij (3) szentpétervár (13) színház (4) szocsi (6) szovjetunió (6) sztálin (4) tandem (6) társadalom (7) tévé (3) tilos (4) történelem (14) turizmus (5) tyimosenko (5) ukrajna (16) usa (5) utazás (4) választások (15) válság (6) vicc (10) video (3) viszockij (4) vízum (3) vodka (10) vörös hadsereg (3) vörös tér (3) vostock (3) zene (14) zjuganov (3) zsirinovszkij (6) zubkov (4) Címkefelhő

Licenc

Creative Commons Licenc

Foglaljanak helyet, a Csukotka-Alaszka járat tíz év múlva indul!

2008.04.04. 13:18 Volk

     Üldögél két csukcs a parton, háttérben faviskók, és bámulják a gyönyörűen csillogó házakat Alaszkában. Aszongya az egyik: „Rossz cár volt ez a II. Sándor (HU); Alaszkát (HU) eladta (EN, RU) Amerikának, Csukotkát (EN, RU) meg nem…” Így a vicc. Olybá tűnik, a jobbágyokat felszabadító uralkodó hibáját (?) most orvosolnák az okosok.
 

A projekt.
 
     Ha lehet hinni a Kreml-béli forrásokra hivatkozó Sunday Times-nak (EN), április 6-án a leköszönő Bush és a nem különben leköszönő Putyin azt is megbeszélik Szocsiban, hogyan is kéne alagutat fúrni a Bering-szoros (HU) alatt, a számítások szerint 70 milliárd dollár értékben. A hülye is érti ugyan, hogy így a csukcsok ugyanúgy lógatnák a lábukat szomorúan a tengerparton, hisz nem nekik fúrnának; a tervek szerint tehervasút menne az alagútban.
     De nyilván nem mindenki gondolja így. Roman Abramovics milliárdos (HU), Csukotka éltetett kormányzója (HU) nemrég beújított egy fúróberendezést (EN), a világon a legnagyobbat. A Harrenknecht AG (DE) 160 millió dolláros fogpiszkálója 5 méterrel szélesebb likat fúr a jelenleg legszélesebb alagútnál (Spanyolország, 15 méter, szintén a Harrenknecht munkája). A hivatalos közlések szerint Szocsi (HU) város infrastruktúráját javítanák vele; itt lesznek 2014-ben a téli olimpiai játékok (HU). Ám tudván a bő egy éve fellibbent alagút-projektről és arról, hogy Abramovics alapvetően nem Szocsi életét igazgatja, láthatjuk, mire kellhet még a fúrópajzs.
     Az alagút ötlete egyébként először száz éve merült fel, II. Miklós idején is, ám akkor a tervezgetést félbeszakította az I. Világháború, aztán meg a forradalom. Aztán a CCCP széthullása után ismét gondoltak rá, ám 1998-ban a pénzügyi válság ismét visszakényszerítette az ötletet a fiókba.
 
 
 
 
 
Zsé.
 
     Az elnökközi tárgyalások fényében némi ellentmondást láthatunk a finanszírozás terén, Igor Levitin (EN) közlekedési miniszter ugyanis tavaly azt találta nyilatkozni: a költségvetésből egy fillért sem adnak az alagútra; fizessék magánforrások, ha kifizetődőnek ítélik. Elemzők viszont úgy látják: egy Eurázsiát Észak-Amerikával összekötő közvetlen útvonal mindenképpen bődületes fejlődést hoz(hat). Összesen évi 100 millió tonna rakománnyal, illetve kőolaj- és gázszállítással számolnak a szakemberek (értelemszerűen OroszországBÓL). Vannak kritikus hangok is; ezek – joggal – vetik fel, hogy energiahordozó van dögivel Alaszkában is, nem is beszélve a jövedelmezőbbnek tűnő és közelebbi kínai piacról. Hogy ki, mennyire és mit gondol komolyan, kiderülhet a jövő héten. Akárhogy is, Abramovicsnak hiszünk; csak nem véletlenül lett egyike a világ 50 leggazdagabb emberének.
 
 
Vélemény.
 
     E post szerzője úgy képzeli el a jövőt, hogy amennyiben Bush és Putyin megegyeznek, akkor Abramovicsot felkérik, hogy 2014-ig fúrja szitává Szocsit, cserébe pedig Állam bácsi megsimizi a buksiját, és támogatja az alagutat. Idő – mint a tenger, mert az eszközt legalább 2 évig fogják még összeszerelni, és az okosok szerint a beruházás jó esetben 10 év múlva lesz kész. Abramovics pedig legalább nem hazai terepen próbálhatja ki, mire is jó a cucc.
 
 
Apropó.
 
     George baba és Vóva egyébiránt, ha már ott lesznek Szocsiban, a két ország viszonyát is megpróbálják javítani. Konkrétan Georgie tenné ezt, aki amúgy épp búcsúturnéját viszi végig Európán. Erre szükség is van, mert a napokban a NATO eddigi legnagyobb csúcsán (HU), Bukarestben finoman fogalmazva nem volt egyetértés Moszkva és Washington között Grúzia és Ukrajna NATO-tagságáról. Amerikából az ember könnyen köpköd át az óceánon, ám az európai tagállamok jobbnak látták leültetni George babát (HU). Hiába, senki sem szeret fázni…

 


Szólj hozzá!  • Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel!

Címkék: bush építkezés putyin projekt abramovics nemzetközi alaszka fúrópajzs szocsi alagút fúrás csukotka nato csúcs harrenknecht ag levitin közlekedési miniszter

A bejegyzés trackback címe:

https://oroszorszag.blog.hu/api/trackback/id/tr61411023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.